Ik geef mijn konijnen echt wel een gevarieerd menu. Wij eten natuurlijk ook niet graag alle dagen hetzelfde.
Dit is zo'n beetje hun basisvoedsel:
Ik koop een grote zak uit de Tom&Co, de naam ben ik even kwijt.
Dit meng ik dan met andere soorten die daar (per gewicht) te krijgen zijn. Af en toe wordt er ook muesli door gemengd.
En ze zijn er zot op hoor.
Ik moet toegeven dat van het een en het ander toch wel wat zaken overblijven. Maar ik doe het zo: ze hebben een schaal met 2 bakjes, die ik elke morgen en avond vul. Dus als er wat blijft inzitten, vul ik het op tot boven. En als ze dus te kieskeurig zijn, krijgen ze minder dan anders. Dat helpt toch wel een beetje. Nu, met 2 x 3 konijnen per ren kan ik natuurlijk niet controleren wie wat eet. Maar ik hou het toch in de gaten dat iedereen komt eten als ik hen voeder.
Daarnaast krijgen ze hooi in overvloed. Ik gaf hen eerst het kruidenhooi (verkrijgbaar in 3 soorten), maar omdat het nogal vlug uit geraakt, heb ik nu een grote baal ordinair hooi gekocht, en daar krijgen ze elke avond een grote hoop van, en een beetje van het kruiden hooi.
Af en toe krijgen ze ook stukjes groenvoer, voornamelijk wortelen, witloof en soms een beetje appel. We hadden ook een moestuin, en daar kregen ze dan dagelijks wat uit. Nu is het wat minder.
Ook krijgen ze (niet wekelijks hoor) hun zondagse pistolet, eentje om met z'n 3'en te delen: bruin met lekker veel zaadjes, da's in een mum van tijd opgeknabbeld! En Pluisje is zot op allerlei soorten gebak.
In de winkel verkopen ze ook veel soorten snoep, daar krijgen ze ook af en toe van. Het zijn vooral zo van die staafjes en stokjes die ik dan geef.
Nu, zoals je ziet, zijn de konijnen echt wel verwend hoor bij mij. Maar gelukkig hebben ze ook buiten een grote ren, zodat ze hun eventuele overgewicht kunnen aflopen

Alleen kunnen ze voorlopig niet buiten, omdat ze heel de ren ondergegraven hebben, en ze zich verschansen in het hol als we hen willen vangen.
Ik voeder de twee groepen ook terzelfdertijd, en hun etensbakjes staan tegen elkaar, weliswaar met tralies tussen, maar dit om hun groepsgevoel wat te stimuleren, want het is ooit de bedoeling van ze samen te krijgen.