Voeding voor konijnen

Vragen over voeding, tips over voeding, soorten voeding,... Hier kan je dus terecht voor alles ivm voeding voor je konijntjes.

Re: Voeding voor konijnen

Berichtdoor Sp00kJe » do maart 29, 2007 5:57 pm

Anders moet je eens kijken voor biks ipv gemengd voer?
Dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Misschien lust ze dat wel? En uiteindelijk is het het ook gezonder dan het gemengd voer, want ik dat gemengd voer zitten ook vaak dingen waar ze eigenlijk niet zoveel van mogen eten.
Ik weet het, ik ga nu zeuren, maar let echt op met verse groenten en brood momenteel, omdat Nijntje nog zo klein is. Geef alleen maar heel kleine stukjes groente als je het toch al wil geven; en ik ben ook niet zo'n grote voorstander van brood geven aan konijnen. Eigenlijk hebben ze dat ook niet nodig.
Hooi en een beetje biks, daar zou ik het momenteel op doen. En ook nog wat speciale melk natuurlijk, als Nijntje dat nog graag drinkt.
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Lilian » do maart 29, 2007 9:00 pm

Ik denk dat baby biks nog beter zijn die zijn nog kleiner en makkelijker te eten voor zo een kleintje.
Ze zien hetzelfde uit als op de foto maar dan kleiner en dunner.
Hier zijn ze er ook weg van,van die biks.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Re: Voeding voor konijnen die buiten zitten

Berichtdoor Ruthjen » vr maart 13, 2009 8:09 pm

Ik heb een vraagje over voeding van mijn konijnen!
Ik heb een frans hangoor mannetje en een voedster.
Sinds ze samen buiten zitten (nu zo'n weekje) eet mijn mannetje bijna niet meer.
Hij vermagert echt.
Hij eet wel gras en restafval van groenten maar zijn brokken laat hij staan.
Ik maak me hier toch wel zorgen over!!!
Zou het kunnen dat het is omdat ze in zijn hok staan? Want als ik brokjes uit mijn hand geef eet hij ze wel op, nochans is hij altijd gewoon geweest om uit een pot te eten!
Of is het omdat hij nu samen zit met het vrouwtje?
En mogen zij eigenlijk gewoon altijd samen zitten of haal je ze beter uit elkaar?
Ze komen goed overeen en hij heeft niet de neiging om haar constant te dekken.
ze zijn rustig bij elkaar!
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt!
Ruthjen
Newbie
Newbie

Berichtdoor konijntje » vr dec 11, 2009 11:05 pm

ik voeder mijn bollekes gewoon konijneroreltjes van aveve
konijntjes kunnen zeer kieskeurig zijn en beginnen te sorteren of vissen naar hun lievelings hapje met resultaat dat de rest blijft liggen
in deze koreltjes zit alles wat ze nodig hebben en valt er niets te sorteren of te vissen  ;)
nu ik voeder mijn bollekes twee maal per dag s'morgens vul ik alles wat aan
omdat het geweten is dat konijntjes toch meer 's nachts actief zijn is het raadzaam hun hoofdmaaltijd dan ook 's avonds te serveren liefst elke dag rond het zelfde uur dus ik doe dit na dat dochter lief in bed ligt nooit vergeten om hooi bij te voederen dat is zeer zeer belangrijk voor de darmpjes van je konijn als je dat doet voorkom je al veel ellende 
die van mij zijn verzot op hard brood ik weet dat dit eigenlijk voor konijntjes meer een extraatje is
maar die van mij peuzelen het op tot de laatste kruimel  ;D
konijntje
Newbie
Newbie

Vorige

Keer terug naar Voeding