Pratende konijnen

Heb je iets ongelofelijks meegemaakt met je konijntje? Heb je straffe anekdotes over je konijntje? Laat het ons weten in deze rubriek.

Pratende konijnen

Berichtdoor creanijn » vr dec 01, 2006 10:43 pm

Soms zou ik toch wel willen weten wat er in zo'n konijnenhoofdje omgaat.  Het enige wat ze in feite nog tekort hebben, dat is spraak...

Mijn allereerste konijn Stamper kon "praten".  Nu, je weet dat nijnen soms wel geluidjes maken, van piepen tot brommen.  Maar Stampertje kon allerlei gebaren om me duidelijk te maken wat ze wou.

* Bij haar drinkbakje staan = ik heb dorst, zie je nu niet dat er bijna niets meer in mijn potje zit

* In de keuken op haar achterpoten staan terwijl ik aan het koken was = maak je vandaag nu echt geen worteltjes of zo klaar?  Ik heb echt wel honger!

* Zittend of op haar achterpoten op haar matje aan het achterraam = ik zou heel graag buiten spelen

* Zittend op de "zulle" (weet het woord niet  :-\) en/of bijtend aan het raam = ik wil nu toch echt wel naar binnen!

Dat vond ik toch wel schattig van haar.  Helaas is ze er niet meer, en als ik aan haar denk krijg ik soms nog de tranen in de ogen.  Ze was een fantastisch konijn en ik denk wel dat ze fier is dat de andere konijntjes het hier zo goed hebben...
Creanijn Scrapbooking
www.creanijn.be

Lees meer over mijn hobby en de avonturen van de konijntjes op http://creanijn.blogspot.com
creanijn
Jr. Member
Jr. Member

Re: Pratende konijnen

Berichtdoor Chantal » za feb 10, 2007 2:16 pm

Leuk is dat altijd, je leert je konijnen echt kennen en weet dan precies wat ze willen.........of juist niet!
Chantal
Newbie
Newbie

Berichtdoor Lilian » za maart 03, 2007 9:22 pm

Haha ik zie en hoor het al.
Zou vooral makkelijk zijn als ze iets mankeren dan zou het verrekte gemakkelijk zijn als ze dan konden aangeven wat er met hun aan de hand is.
Puk die praat echt en dan vooral als ik met eten kom,dan komen er van die grappige geluidjes uuit zijn mondje.
Het klinkt ongeveer zo hhhmmm,ik kan het niet beter beschrijven ik zal er eens proberen eens een keertje een filmpje van te maken.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor ericardtje » za maart 03, 2007 10:03 pm

hihi echt praten doen die van mij niet maar knorren kunnen ze als de beste!  Vooral juulleke knort nu veel (in het bijzonder als ze gaat sexen bovenop ons joske... ;D)
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor creanijn » wo maart 14, 2007 1:44 pm

Onze twee vondelingen Hazel en Pluis zijn ook nogal knorachtig, zeker als je ze wil vastnemen om bijvoorbeeld uit hun hokje te halen.
Ze zijn allebei nogal hetzelfde qua uitzicht, namelijk lichtbruin met een witte buik, misschien dat het eigen is aan die soort...
Groetjes,
vicky
Creanijn Scrapbooking
www.creanijn.be

Lees meer over mijn hobby en de avonturen van de konijntjes op http://creanijn.blogspot.com
creanijn
Jr. Member
Jr. Member

Keer terug naar Straffe Stoten