Wondje?

Hier kan je terecht met al je vragen over ziektes en kwaaltjes van je konijntje.

Wondje?

Berichtdoor ericardtje » di mei 01, 2007 4:51 pm

Ik heb zonet gezien dat Joske op haar linkerachterpoot een kaal plekje heeft met een klein rood puntje in.  Dus het is niet echt een open wonde maar toch een soort van wondje denk ik.

Moet ik mij daar nu zorgen om maken?  Moet ik dat ontsmetten? Kan ik daar iets aan doen?  Of laat ik dat best zoals het is en hou ik gewoon goed int oog of er iets aan verandert of niet?
ericardtje
Administrator
Administrator

Re: Wondje?

Berichtdoor creanijn » di mei 01, 2007 8:13 pm

Zou het misschien om een tekenbeet kunnen gaan?  Zit je konijn buiten?

Meestal zijn wondjes bij konijnen niet zo erg, en geneest het vlug.  Behalve als er bloed aan te pas gekomen is, is het beter om het te ontsmetten met isobetadine.
Maar er komt vrij snel een korstje op, en zolang er geen vliegen in de buurt zijn, geeft dat geen problemen.

groetjes,
vicky
Creanijn Scrapbooking
www.creanijn.be

Lees meer over mijn hobby en de avonturen van de konijntjes op http://creanijn.blogspot.com
creanijn
Jr. Member
Jr. Member

Berichtdoor Lilian » do mei 03, 2007 5:37 pm

Ik zou het zeker in de gaten houden en als je het niet vertrouwt naar de DA gaan.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor JoBoris76 » ma mei 07, 2007 2:48 pm

Is het op de hak?? Dan is het een sore hock. Dan moet je het konijn op een zachte bodembedekking zetten en het meerdere malen behandelen met Calendulan wondspray. Flappy had het ook en is nu genezen. ;D
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor ericardtje » ma mei 07, 2007 9:10 pm

neen het is zo op haar achterpootje bovenaan, vlak achter haar teentjes ergens.  Het is precies niet echt een open wondje, het is zo een kaal plekje, zo een stukje bloot vlees.  Het ziet lichtroze en er staat een klein rood puntje in.  Maar de laatste dagen is het gelukkig niet verergerd.

Ik heb voor de zekerheid toch maar eens met de dierenarts gebeld en die zegt dat als het wondje niet nat of bloedrood is, ik mij nog geen zorgen moet maken.  Ik moet het natuurlijk wel goed in het oog houden maar voorlopig verergerd het dus gelukkig niet.  Hopelijk gaat het vanzelf weg nu... ;)
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Lilian » wo mei 09, 2007 2:07 pm

We duimen voor je mee.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian