Hey!
Ik heb een nieuwe Franse Hangoor bij ons in de dierenwinkel gehaald. Normaal gezien doe ik dit echter niet maar ik zag dat alle Franse hangoren getattoëerd waren. In de dierenwinkel zelf zag ik niks aan het konijn maar hij had wel een traanoog(of etter?) en ik had voor de zekerheid toch gevraagd of het wel gezond was( i.v.m. klachten over de winkel) waarop de verkoper 'ja' antwoordde. Vanaf dat we hem in zijn nieuwe kooi gezet hadden buiten en ik zijn oogjes had gekuist viel me op dat zijn borst vuil was, ik wou het afkuisen maar het ging absoluut niet mee en het konijn op zich werkte nog veel minder mee(al is hij erg rustig van nature). Het leek wel op een vuile gele massa, echt vies. Hij niest daarbij ook en ik haar ook gebrom, maar aangezien het volgens mij niet grollen is moet het wel aan zijn ademhaling liggen. Hij zit er erg droevig bij en ik heb hem eten gegeven maar dat wil hij niet(kan van stress zijn ook). Ofwel kijkt hij er niet naar om of als ik het bij zijn muil houd dan gooit hij het letterlijk weg..Hij heeft wel al wat gedronken.Ook heeft hij een kleine bobbel op zijn oor, ziet er helemaal niet vies uit maar daardoor maakt het mij wel bang.. Nu twijfel ik welke ziekte het eventueel zou zijn.. Ik denk aan Pasteurella oftewel Myxo..=[
Nu vraag ik me ook nog af of ik eventueel een klacht kan neerleggen of toch iets kan doen dat hij dat andere mensen niet meer flikt, ik heb uiteindelijk zelf ook 20 euro uitgegeven aan het konijn..=[
Ik zou het echt appreciëren mochten er mensen zijn die mij kunnen helpen!
Dankjewel!
Evy