We hebben een konijntje sinds februarie dit jaar toen we haar kochten zou ze zo'n 7 wk oud zijn geweest. Na ongeveer twee weken begon de ellende. Ze kreeg ineens allemaal korstje op haar neus die groeide en groeide ineens viel zo'n korst eraf en we dachten dat het nu weer de betere kant uit ging (misschien had het konijntje zich wel bezeerd) niets was minder waar. de korst begon weer te groeien en we besloten naar de DA te gaan. Deze wist ook niet wat het kon zijn en besloot een antib kuur te geven van een week. Er trat geen verandering er kwam nog iets bij de oogjes begonnen waterig te worden. Opnieuw met het konijn naar de DA (overgens wel een andere). Het vermoeden was nu ontstaan dat het myxomatose in een begin stdium was. De DA besloot het konijn te enten en we moesten gaan afwachten. Het is nu ondertussen zo'n 6wk geleden en de korsten zijn er nog wel op de neus alleen niet meer zo groot het zijn wat kleinere en ze laten sneller los. De oogjes zijn helemaal schoon alleen nu is de vagina helemaal rood en opgezwollen. Deze week hoorde ik van iemand die zei dat het meer op konijnen herpes leek. Kan iemand mij misschien wat meer raad geven.
Het is namelijk ook nog eens zo dat we denk ik een kneusje hebben de tanden groeien verkeerd en zijn ondertussen al 2 keer geknipt en er zit niets anders op dan een operatie en ze te laten verwijderen. Nu hebben we best veel over voor het konijn maar doen we hier allemaal wel goed aan.
Ik hoop dat er iemand is die me wat verstandige raad kan geven.
Sannie