Met Flappy naar de da geweest

Hier kan je terecht met al je vragen over ziektes en kwaaltjes van je konijntje.

Met Flappy naar de da geweest

Berichtdoor JoBoris76 » di jun 26, 2007 8:22 pm

Hoi allemaal.

We zijn vanavond naar de da geweest met Flappy en gelukkig heeft hij de autorit goed doorstaan waar ik zooo bang voor was. Hij was zelfs erg rustig.

De DA heeft hem voor de zekerheid Primperid gegeven maar dat was eigenlijk niet nodig. Er waren ook geen haakjes te zien. Zijn gebit zag er goed uit voor zijn leeftijd.

Wel zei ze iets waar ik erg van geschrokken ben en dat is dat hij waarschijnlijk niet lang meer leeft want hij was erg zwak en erg mager. Ik mocht hem onbeperkt biks geven en moest hem er van laten genieten en van de dagen dat hij er nog is.

Ik ben vreselijk over mijn toeren. Ik kan niet zonder mijn lieve Flapje.
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Re: Met Flappy naar de da geweest

Berichtdoor ericardtje » di jun 26, 2007 9:48 pm

Jawadde dat is wel even schrikken!
Gaat het een beetje met je na die uitspraken van de dierenarts?
Merk je zelf aan Flappie dat ie zwak is?

Geef Flappie alvast een dikke konijnenknuffel van ons Joske en Juulleke en ook een hele dikke knuffel van mij voor jou en Flappie!

Ik duim ervoor dat Flappie nog lang bij ons kan zijn en dat hij niet ziek wordt!

Hou jullie goed hé en hou ons op de hoogte over de gezondheid van Flappie! We duimen allesinds mee hoor! :-*
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor JoBoris76 » wo jun 27, 2007 8:36 am

ericardtje schreef:Jawadde dat is wel even schrikken!
Gaat het een beetje met je na die uitspraken van de dierenarts?
Merk je zelf aan Flappie dat ie zwak is?

Geef Flappie alvast een dikke konijnenknuffel van ons Joske en Juulleke en ook een hele dikke knuffel van mij voor jou en Flappie!

Ik duim ervoor dat Flappie nog lang bij ons kan zijn en dat hij niet ziek wordt!

Hou jullie goed hé en hou ons op de hoogte over de gezondheid van Flappie! We duimen allesinds mee hoor! :-*

Nou... ikzelf heb bijna de hele avond lopen huilen en zie me er nu uit. Pfff... hele dikke ogen. Maar goed dat ik niet hoef te werken want ik had me spontaan ziek gemeld.

Ik weet eigenlijk niet of ik kan zeggen of ik hem zwak vind. Hij valt 2x per dag om in zijn kooi maar dan is hij er rap genoeg bij om het weer te herstellen. Ze hield hem gisteren ook wel erg raar vast maar misschien had een sterker konijn wel tegengewerkt. Misschien vindt zij dat dan zwak.

Ik hoop dat het nog even duurt voordat hij over de Regenboogbrug gaat springen.
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor ericardtje » wo jun 27, 2007 9:32 pm

ja ik hoop het ook voor jou!
Misschien maakt de dierenarts die conclusie omdat ze nog nooit zo een oud konijn gezien heeft...

Wie weet is er met flappie wel helemaal niks mis maar geniet hij gewoon van zijn mooie oude bejaarde dag.
En net zoals bij mensen zullen bejaarde konijnen automatisch wel wat zwakker zijn hé!
Dat zou niet persé mogen willen zeggen dat het er niet goed uit ziet eh!  ;)

we duimen mee hoor! ;) :-*
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor JoBoris76 » vr jul 06, 2007 9:28 pm

Hier nog even een berichtje over Flappy.

Vrijdags heb ik weer contact opgenomen met de dierenarts want ik had vanaf donderdagavond geen keutels meer gezien. Vrijdagsmorgens heb ik hem extra langer los laten lopen om te kijken of er keutels zouden komen maar helaas. Toen ik belde kon ik weer langskomen voor een injectie Primperid maar omdat ik niet alleen kan rijden met Flappy in een doosje naast me heb ik gevraagd of ik niks anders kon proberen. Ik wil hem liever vasthouden als we door de bochten gaan want anders vliegt hij door het hele doosje en dat vind ik ook zielig. Toen gaven ze mij het advies Metocloral drops. Ik heb dit aan mijn eigen dierenarts gevraagd omdat ik daarvoor niet helemaal naar Deventer wilde rijden (ongeveer 20-30 minuten van waar ik woon) en ik kon het komen halen. Een paar uur nadat ik de eerste dosering had gegeven lagen er keutels. Nooit was ik zo blij met keutels!! Maandag ben ik gestopt met het geven van Metacam maar ben daar vandaag weer mee begonnen op advies van één van de beste konijnkundige dierenartsen in Utrecht. Ook zei hij dat het verstandig was om nog niet te stoppen met Metocloral dus daar ga ik voorlopig nog even mee door. Ik maak me het meest zorgen over het niet eten van hooi maar vanavond betrapte ik hem op het eten van een lange spriet dus hopelijk begint hij daar weer beter van te eten. Groenten en biks eet hij goed en als hij fruit ruikt wordt hij helemaal wild.

Ik heb zo'n idee dat deze dierenarts het niet helemaal goed gezien heeft maar ik denk en hoop dat Flappy nog wel even bij mij blijft want hij is mij nog veel te goed.  ;) ;D
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor ericardtje » za jul 07, 2007 9:35 pm

Hamaai dat zal wel eventjes schrikken geweest zijn toen Flappie geen keutels meer legde hé!

Maar ik denk ook wel dat flappie nog niet direct weg zal zijn bij jullie hoor!

Blij te horen dat alles in orde is nu! ;D :D
ericardtje
Administrator
Administrator

Keer terug naar Gezondheid en ziekte