is mijn konijn doof

Hier kan je terecht met al je vragen over ziektes en kwaaltjes van je konijntje.

is mijn konijn doof

Berichtdoor tresor: mijn gek konijn!! » do jun 28, 2007 8:10 pm

ik ben er een tijdje niet geweest (straf vanwege slechte punten) en ondertussen is Tresor gepakt door een kater :-[ :-[ :-[. Nou, vorige zondag zijn we een nieuw konijntje gaan halen, een hangoortje. Zijn naam is pluisje.

We hebben allleen een probleempje bij pluisje . Hij is doof. vb: hij zit met zijn kont naar mijn (hij ziet me dus niet) en ik roep (redelijk hard zelfs) 'konijntje' of 'pluisje'. Hij reageert niet en gaat zich poetsen, dan ga ik met een hand voor de tralies en schrikt hij zich kapot.
Dit gebeurt keer op keer.

Nu willen we pluisje evengoed houden maar nu is mijn vraag wat kan ik doen om het hem makkelijker te maken want hij kan me natuurlijk niet horen als ik hem probeer te sussen met mijn stem.

Iemand een oplossing??? A.U.B???
tresor: mijn gek konijn!!
Newbie
Newbie

Re: is mijn konijn doof

Berichtdoor ericardtje » do jun 28, 2007 8:38 pm

oei das inderdaad een raar probleem!

En jammer voor pluisje dat ze altijd zo schrikt.
Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee maar als ik in jouw plaats was zou ik alvast proberen haar zo vaak mogelijk te benaderen zodat je ze goed van ver ziet aankomen.
Veel meer denk ik dat je niet kan doen.

Maar misschien zijn er hier nog andere mensen die er wel ervaring mee hebben??
Iemand anders enig idee? ???
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor tresor: mijn gek konijn!! » vr jun 29, 2007 9:05 am

ik gebruik nu altijd gebaren zoals zwaaien om hoi te zeggen en met 1 vinger te zwaaien om nee te zeggen maar ik weet wel niet of het helpt.Maar alles zal wel beter zijn niets, toch?
Newbie
Newbie

Berichtdoor ericardtje » vr jun 29, 2007 9:31 pm

mja ik denk het ook.

Het is niet makkelijk hé!
En pluisje zoveel mogelijk langs voren of langs opzij te benaderen ipv langs achteren zodat ie niet te hard verschiet hé.

Hou ons op de hoogte hé hoe het jullie daar vergaat!
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor tresor: mijn gek konijn!! » zo jul 01, 2007 6:25 pm

we hebben geluk: tesor is gevonden door de buurman ;D ;D ;D. Ik krijg hem vandaag nog terug. Ik hoop alleen dat tres en pluisje goed met elkaar over weg kunnen. (duimen maar)
Newbie
Newbie

Berichtdoor ericardtje » zo jul 01, 2007 9:10 pm

oooooooh supergoed nieuws!!!!

Hou ze nu maar goed int oog hé!
Maar ik ben superblij met dat goede nieuws!

Heb je geen fotootje om je konijntjes eens te tonen aan ons? ;D
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor tresor: mijn gek konijn!! » za jul 07, 2007 4:11 pm

dat met foto's is een klein probleem maar misschien binnenkort.

Tresor: niet aangekomen. We weten niet wat er is gebeurt. Eerst had de buurman hem gevonden maar wist niet dat hij van mij was dus bracht hij hem onder bij een paar vrienden die ook konijnen hadden. Ik hoorde van een vrienein dat haar moeder van de buurvrouw had ge hoord dat de zoon van mijn buurman een konijn heeft gevonden. Ze dacht dat het misschien mijne was en ja hoor, dat was tresor. Ik ging naar de buurman om hem dat even te zeggen. Hij zei dat hij hem wel ging halen. Hij had veel werk dus werd dat een paar dagen uitgesteld. Ik ben toen nog eens naar hem toe gegaan, een beetje kwaad natuurlijk.
weer beloofde hij het dezelfde dag tresor terug te brengen. Weer gebeurde dat  niet.

Nu kan het zijn dat die buurman gewoon zeer lui is ofwel is Tresor naar een andere familie gegaan omdat de buurman te laat was. In ieder geval heb ik tresor nog niet teruggekregen. :( :( :(.

met pluisje gaat het wel goed. Hij voelt zich zeer gelukkig en komt altijd naar me toe.Hij voelt zich al thuis en is zeer nieuwsgierig naar alles. Helaas bijt hij wel: overal op om te kijken wat eetbaar is. Maar voor de rest is het een lief,schattig nijntje.
Newbie
Newbie

Keer terug naar Gezondheid en ziekte