Beestjes & Baasjes - De foto's!

Post hier de mooiste foto's van jouw favoriete huisdier.

Beestjes & Baasjes - De foto's!

Berichtdoor Sp00kJe » ma apr 09, 2007 11:42 am

Het was een gezellig dagje gisteren in Gent. We hadden stralend weer tijdens ons traject van en naar het station, en in Flanders Expo was het ook lekker warm. We hebben heel erg veel dieren gezien, veel eigenaren gesproken en we zijn zo weer heel wat dingen te weten gekomen die we nog niet wisten. Bovendien hebben we ook nog ideetjes opgedaan voor later, er komen nu weer een aantal diersoorten in aanmerking om in de toekomst ons huisdier te worden, waar we voordien zelfs nooit aan hadden gedacht.

Het leukste onderdeel vonden zowel mijn vriend als ik de roofvogels. En dan vooral de uilen. Niet te geloven wat een aaibaarheidsfactor die prachtige dieren hebben zeg! Mijn vriend is na een aantal uitgebreide gesprekken helemaal verkocht en dus mag ik me er alvast op voorbereiden dat er ooit als we er plaats voor hebben zo'n prachtige vogel in huis zal komen. Dan natuurlijk wel op zo'n manier dat ie geen enkele schade kan berokkenen aan onze konijnen!! Heb zelf een kerkuil, een sneeuwuil en een Europese Oehoe geaaid, en we hebben ook een nestje kleine kerkuiltjes van dichtbij gezien, en wat een fantastische dieren zijn het toch.
Ik was ook zeer onder de indruk van de wolfshonden. Echt prachtig gewoon hoe die eruit zien! En wederom waren ze erg aaibaar, en daar heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt natuurlijk! ;D

Verder hebben we nog konijnen gezien natuurlijk, heel veel honden (waaronder enkele deelnemers van het tv programma "Superhond 2007"), paarden (echt prachtexemplaren gezien en mogen aaien. alleen jammer dat bezoekers niet zelf mochten rijden, want ik wilde wel een keertje op een Andalusiër rijden! :D), allerlei reptielen, vogelspinnen, schorpioenen, vogels, schapen, ezels, lama's, ... echt te veel om op te noemen.

Het enige wat ik een beetje vond tegenvallen was de kattenshow. Blijkbaar hadden de laatste minuut nog heel wat mensen afgehaakt die dus gewoon niet zijn komen opdagen, waardoor je als bezoeker toch een beetje op je honger bleef zitten. Voor mij niet zo erg natuurlijk, want ik heb ondertussen alle kattenrassen wel zowat in het echt gezien, en tegenwoordig ga ik enkel voor de Maine Coons naar een kattenshow kijken. We hadden afgesproken met enkele mensen die daar met hun black tabby Maine Coon "Kobe" gingen showen. Gewoonweg een prachtkat!! Hij heeft het trouwens erg goed gedaan gisteren, hij heeft een U1 (uitmuntend 1) keurrapport gekregen en is zowel Best Maine Coon in Variation (volgens de vachtkleur) geworden als Best in Show (van alle Boskatten) en zelfs Best of Best (alle Best in Show winnaars bij de halflangharige rassen, dus niet alleen de boskatten). Alleen de Best of All (beste van alle katten in de show) heeft hij niet gehaald; dat is een witte pers geworden. Maar ook daar was hij tweede, dus nog een prima resultaat.

Aan de koopwoede hebben we nog goed kunnen weerstaan. We hebben enkel een nieuwe borstel voor Willow gekocht (zo eentje met metalen pinnetjes om de klitten in zijn haar beter te kunnen ontwarren), en Olivier wilde per sé een boekje met informatie over het houden van uilen, dus dat heeft ie dan ook gekregen van mij. ;) Verder hebben we nog een aantal gratis staaltjes gekregen (oa een nieuw soort dwergkonijnenvoeder dat ik nu ga geven als snoepje af en toe aan de nijnen), een clicker (dus ik kan ook met clickertraining beginnen!!) en heel veel informatiebrochures en adreskaartjes natuurlijk.

En dan nu de foto's... Wel in vorm van een slideshow, want het zijn nogal veel foto's.

http://members.chello.be/olivier.govaere/spook/slideshow/BeestjesEnBaasjes/index.htm
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Re: Beestjes & Baasjes - De foto's!

Berichtdoor Lilian » ma apr 09, 2007 12:20 pm

Wat leuk hoor,
en ik ben toch maar even gaan kijken.
Kon het toch niet laten,
de mooiste foto's zijn van de konijntjes  ;D
Maar die roofvogels vind ik toch altijd een beetje erg eng hoor.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Re: Beestjes & Baasjes - De foto's!

Berichtdoor creanijn » di apr 10, 2007 10:14 am

Het zag er daar inderdaad heel leuk uit, beklaag me nu al dat we niet zijn kunnen gaan...
Roofvogels zijn ook mijn lievelingsvogels, ben ook eens naar zo'n show geweest toen ze hier in Oostkamp kwamen, prachtige dieren vind ik dat.  Wel jammer dat ze ook konijntjes lusten...
En al die andere dieren, prachtig gewoon, aleen heb ik het niet zo voor vissen en reptielen...

Groetjes,
Vicky
Creanijn Scrapbooking
www.creanijn.be

Lees meer over mijn hobby en de avonturen van de konijntjes op http://creanijn.blogspot.com
creanijn
Jr. Member
Jr. Member

Keer terug naar Fotohoekje