Gevonden! Wat nu?

Voor alles wat je in de andere rubrieken niet kwijt kan over je konijntjes, kan je hier terecht.

Gevonden! Wat nu?

Berichtdoor Kiki » wo jul 23, 2008 11:51 am

Hoihoi konijnenvrienden!

Mijn naam is Kiki en ik woon te Heverlee in België op een studentenwijk.

Al een paar dagen huppelt er tussen onze woonblokken een wit konijntje. Ik heb dit diertje vandaag benaderd en nagenoeg zonder problemen kunnen aaien en oppakken. Het gaat dus duidelijk om een tam konijntje.

Ik ben druk aan het rondvragen of er mensen zijn die hun konijntje kwijt zijn, maar de meesten -en ikzelf- vrezen dat deze snoes weer een vakantiedumpertje is...
Zijn hier mensen uit België die weten wat ik met dit konijntje aanmoet? Ik zit zelf op een studentenkamer en hou al ratjes, vissen en spinnen, dus ik heb echt niet de ruimte voor een hok dat ruim genoeg is.

Waar mag ik dit diertje 'provisoir' in bijhouden?
Is een asiel een optie, of hebben konijntjes daar weinig kans?
Wil er iemand een konijntje?

Alvast bedankt!!
Kiki
Newbie
Newbie

Re: Gevonden! Wat nu?

Berichtdoor ericardtje » wo jul 30, 2008 1:28 pm

Heykes Kikietje

Hoe gaat het nu met je konijntje?  Door mijn bevalling heb ik nog niet eerder kunnen reageren...sorry daarvoor!
Als ik plaats had zou ik het konijntje er met alle plezier bijnemen!  Maar ik zit hier ook in een mini-appartementje met al twee sloebers van konijntjes en sinds 10 juli ons eerste kindje erbij.  Dus dat zorgt ervoor dat ik jammergenoeg echt geen plaats heb om jouw sloebertje erbij te nemen.

Als je konijntjes naar het asiel doet heb je waarschijnlijk geen kans dat het beestje het overleeft.  Je kan altijd eens navraag doen, maar ik vrees ervoor...
Een andere mogelijkheid is het diertje naar een winkel doen.  Hopelijk kunnen ze het dan verkopen aan mensen die het wel echt goed menen met die prutskes!
Sommige dierenwinkels nemen die konijntjes aan op voorwaarde dat ze gezond zijn.

Heb je ook al eens geprobeerd om een zoekertje te plaatsen op kotnet daar in Leuven?  Er moeten toch studentjes zijn die graag een "kotdiertje" willen?

Groetjes en hou ons op de hoogte van wat er met dat snoesje daar gebeurt hé!
Ericardtje
ericardtje
Administrator
Administrator

Keer terug naar Allerlei