Hallo forumleden,
Afgelopen zomer heb ik een ongeveer 1.5 jaar oude rammelaar overgenomen van kennissen. Gezien ik nog nooit eerder in mijn leven een konijn heb gehad, heb ik nog niet veel ervaring en wil ik voor de zekerheid nog een paar kleine dingetjes aan jullie navragen.
Bij de vorige eigenaren zat hij altijd buiten, dus heb ik besloten hem ook buiten te houden. Hij deelt hier een weilandje met 2 geiten en kippen (gaat overigens prima samen) en in de geitenstal was reeds een ingebouwd konijnenhok (waar de kippen ook in overnachten).
Enkele weken terug heb een een laag van zo'n 15 cm zaagsel in het hok gelegd en nu het zo koud is geworden heb nog een flinke voorraad hooi toegevoegd. Nu las ik echter dat een konijnenhok als het echt koud wordt het beste van de grond kan worden gehaald. Dit is echter niet mogelijk, gezien het het konijnhok echt is ingebouwd. Ik vraag mij af of die laag zaagsel voldoende zal zijn om de koude van de grond een beetje tegen te houden.
Voor de rest maak ik me een beetje zorgen om zijn poten. Hij loopt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat over het bevroren (en sinds vandaag ook gedeeltelijk besneeuwd) gras. Is dat wel goed?
Trouwens nog wat: ik las daarnet ook dat zaagsel niet zo goed is. Klopt dat? Het is van dat zachte gelige, zachte 'zaagsel', niet van die grote bruine houtsnippers. Ik had daar namelijk geen idee van. Hij maakt overigens geen enkele aanstalten om het op te eten o.i.d.

.