Agressief konijn

Hier kan je terecht met al je vragen rond de dagelijkse verzorging van je konijntje.

Agressief konijn

Berichtdoor kadee102 » vr aug 22, 2008 8:11 pm

Hoi,

Ik heb een konijn (geboren 23 maart 2008) en is dus nu ongeveer 5 maand.

In het begin was ze lief, beet of gromde ze niet, kon ik haar pakken zonder tegenspartelen enzo.
Maar sinds twee maand begint ze te grommen enzo.
Ze heeft de slechte gewoonte om haar etensbakje om te stoten in haar hokje, en als ik dan dat eten terug in het bakje wou leggen dan gromde ze heel vijandig, onlangs stond ze zelfs héél vijandig, zoals een kat dat kan, met gekromde rug.
Vorige keer als ik haar eten ging geven, deed ik het direct in het hooi, omdat ze het toch altijd omstoot.
Daarnet ging ik naar haar gaan kijken, en wou kijken hoeveel eten er nog lag. Dus ik 'graaf' een beetje in dat hooi, en opeens viel ze me aan  ??? Ik weet niet vanwaar DAT kwam, ze gromde wel af en toe maar me aanvallen? Dat had ik niet verwacht. Ik had haar nog maar net gestreeld om haar gerust te stellen en dan doet ze zo iets !
Het is echt niet normaal dat ze zo agressief doet, ze heeft nog nooit een nare ervaring gehad, kan regelmatig buiten in de ren.
Zou het kunnen dat ze haar gewoon verveelt en dat daarom doet?
Ik zal straks een telefoonboek bij haar leggen, tegen de verveling.

Graag tips!
kadee102
Newbie
Newbie

Re: Agressief konijn

Berichtdoor JoBoris76 » di aug 26, 2008 10:40 am

Ik denk dat je konijn last heeft van haar hormoontjes. Misschien is het een optie om haar te laten helpen?? Dan is de kans op baarmoederkanker weg en heeft zij geen last meer van haar hormonen. Succes.
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor kadee102 » za aug 30, 2008 12:02 pm

JoBoris76 schreef:Ik denk dat je konijn last heeft van haar hormoontjes. Misschien is het een optie om haar te laten helpen?? Dan is de kans op baarmoederkanker weg en heeft zij geen last meer van haar hormonen. Succes.

K zou graag een paar nestjes maken met haar.. Dat is dus voorlopig uitgesloten.
kadee102
Newbie
Newbie

Berichtdoor ericardtje » di sep 02, 2008 1:31 pm

Ai dat is minder leuk natuurlijk, maar ik denk inderdaad dat het de hormoontjes zijn die haar parten spelen hoor!
Als je nestjes wil vrees ik dat daar niet veel aan te doen zal zijn.
Het feit dat ze je aanviel toen je in haar hooi zat, kan te maken hebben met het afbakenen en verdedigen van haar territorium denk ik.  Misschien ziet ze dat hooi als haar nestje en werd ze daarom zo agressief?

Hou ons op de hoogte hoe het gaat hé!  Maar misschien helpt het afreageren door te scheuren in de telefoonboek wel!  Het is zeker het proberen waard!
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor kadee102 » ma sep 08, 2008 7:54 pm

Gog, ze kan er zelfs niet tegen als ik het gescheurde papier een beetje uit haar kotje wil halen, dan valt ze me ook aan. Ik probeer haar nu zo weinig boos te maken, praat veel tegen haar en streel haar heel vaak. Voor de rest laat ik haar gewoon. Zal wel zien hoe het verder gaat als ze een nestje heeft gehad.
kadee102
Newbie
Newbie

Berichtdoor ericardtje » wo sep 10, 2008 8:24 pm

Ga je snel voor een nestje gaan?

Ik ben benieuwd!

Misschien helpt het intussen haar hokje proper te maken als ze ergens anders is?  Dus dat je haar papier wegneemt als ze er zelf niet inzit?
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor kadee102 » vr sep 12, 2008 4:17 pm

Ze is nu bijna 6 maand, denk dat ik haar in het voorjaar een nestje zal laten krijgen. Of misschien nog in het najaar, maar dan is het zo koud he.

Heb haar kotje uitgekuist als ze in de ren zat, en ze was heel erg onrustig als ze zag dat ik haar kotje aan het uitkuisen was.
kadee102
Newbie
Newbie

Berichtdoor ericardtje » za sep 13, 2008 1:20 pm

Mja denk toch dat dat voorlopig de enige manier is waarop je het zal kunnen doen hé haar kotje!  Beter dat dan dat ze je aanvalt of agressief wordt hé!
En ze heeft echt regelmatig een proper kotje nodig dus daar kan je niet buiten eh  ;)
ericardtje
Administrator
Administrator

Keer terug naar Algemene Verzorging