Konijntje leasen

Hier kan je actualiteitsberichtjes plaatsen over konijntjes.

Konijntje leasen

Berichtdoor ericardtje » vr apr 20, 2007 9:53 am

AMSTERDAM - Mensen die niet zeker weten of een konijn wel iets voor hen is, kunnen het dier nu ook leasen.

Dieren Verzorgings Centrum Lelystad gaat de strijd aan met zogenaamde dierenvrienden die hun konijn of cavia vlak na aankoop dumpen. Voor wat euro's extra komt eigenaresse Cora Beugeling van het centrum zelfs het hok schoonmaken

Door het leasen van een dier moeten liefhebbers erachter komen of ze er echt aan toe zijn. "Je hoort genoeg verhalen van mensen die niet goed hebben nagedacht over de aankoop", zegt ze. "Na drie of vier weken wordt het konijntje losgelaten in het bos, of gedumpt achter het hek van de kinderboerderij. Een afvalplek noem ik dat dan maar."

Haar nieuwste initiatief 'Proefkonijn' moet dergelijke taferelen voorkomen. Geïnteresseerden worden uitvoerig gescreend en moeten een heus contract ondertekenen. ,,We willen zeker weten dat ze ook goed voor het beestje zullen zorgen en bijvoorbeeld ook tijdens vakanties een oppas hebben geregeld."

Voor 25 euro per maand heb je een hok, konijn, eet- en drinkbakjes en voer. "Daarna kunnen mensen het konijn kopen met korting", zegt Beugeling "maar langer leasen is ook mogelijk."

Wie een ander knaagdier, zoals een fret of hamster, wil huren, kan ook bij haar terecht. De dierenvriendin haalt afgeschreven, tamme beestjes op uit knaagdierenasielen. Proefkonijn start begin volgende week.

© 1996-2007 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Bron: De Telegraaf
ericardtje
Administrator
Administrator

Re: Konijntje leasen

Berichtdoor Lilian » vr apr 20, 2007 11:33 am

Dit is dus niet helemaal waar ik kijk vaak op de log van de opvang die hier zogezegd haar medewerking aan zou verlenen.
Maar helaas weet zij van niets en is het hier ook helemaal niet mee eens.

Ik zelf zie het ook niet zo zitten,
het zijn al konijntjes die al een keer gedumpt zijn.
En dan krijgen ze een nieuw huisje en dan bevallen ze niet en moeten ze wederom terug naar een opvang.
Nee ik vind het geen goede aktie.
Maar dat is mijn mening.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Re: Konijntje leasen

Berichtdoor Sp00kJe » za apr 21, 2007 9:06 am

Daar heb je wel gelijk in Lilian.  Ik heb er een dubbel gevoel bij...
Aan de ene kant kan het wel goed zijn, omdat mensen dan op die manier kunnen zien wat een konijn verzorgen allemaal inhoudt, maar aan de andere kant wordt het diertje weer gewoon gedumpt als ze het niet zien zitten...
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Keer terug naar Actualiteit Konijntjes