Na eerder het omstreden gezicht te worden voor Pelsland en sinds kort op zoek te zijn naar een man, ontwerpt Phaedra Hoste nu ook jasjes en T-shirts voor honden. De helft van de opbrengst gaat naar dierenasielen.
Baziel, het hondje van la Hoste, was de inspiratie voor een zwart-witte kleding- en accessoirelijn die verkocht wordt in dierensupermarktketen Zoomart. De helft van de opbrengst van de creaties gaat naar het onlangs opgerichte Phaedra Hoste Animal Foundation. Bedoeling is dat het fonds de omzet van de verkoop van de artikelen schenkt aan dierenasielen in ons land. Vreemd. Enerzijds zet de tv-figuur zich in voor hulpbehoevende en verwaarloosde huisdieren, anderzijds is ze verantwoordelijk voor negen creaties bij bontjassenfabrikant Pelsland.
'Ik kan de beide opdrachten heel goed met elkaar verzoenen', verduidelijkte ze gisteren in een Zoomart-filiaal in Wommelgem, nabij Antwerpen. 'Ik vind het zeker niet hypocriet. We trekken toch allemaal lederen laarzen of schoenen aan? Van nertsen of vossen blijf ik af, daar ben ik ook tegen, voor Pelsland gebruik ik alleen koeien, schapen, en geitenleder. Het is afval van de vleesindustrie. De huiden worden anders toch maar weggegooid. En ik kan het weten, ik ben opgegroeid tussen de beesten. Mijn ouders hebben een boerderij. De dag dat er geen vlees meer wordt gegeten, zal ik op zoek gaan naar alternatieven en zal ik stoffen ontwerpen maken', aldus de overtuigde vegetariër.
Phaedra Hoste houdt het niet bij één hondenlijn. Rond de kerstperiode zal er een tweede, meer kleurrijk en modieus gamma in de winkelrekken liggen. En wat als de mannen die haar pad bewandelen in de VTM-docusoap Wie wordt de man van Phaedra? afknappen op haar creaties, of erger nog haar hond Baziel? (kordaat) 'Dan kan hij gaan.' (cdh)
Bron: Nieuwsblad.Be