Wat te doen...

Iedereen die overweegt om een konijntje in huis te nemen kan hier terecht met al zijn vragen.

Wat te doen...

Berichtdoor Fons » za aug 18, 2007 7:19 pm

Gisteren kwam ik thuis van men werk en ontbreek ik 1 dwergkonijn van de twee. Beiden liepen los in de tuin, er is geen enkel hol gegraven, niets doorgebeten en ik heb alles afgezocht (tuin/woning/..), nergens te vinden :(  (1 of andere roofvogel is het enige ik kan bedenken mits er hier geen katten zijn)

Nu heb ik een nieuw dwergkonijntje gekocht (vermoedelijk een mannetje) van +/- 6weken oud, dit zodat men ander niet alleen zit. Men ander is +/- 2.5maand oud (ook een mannetje). Nu heb ik al enkele dingen geprobeerd zoals eerst laten snuffelen aan elkaar, even bij elkaar gezet, 1 in de kooi en de ander erbuiten, maar de oudste valt steeds de jongste aan, zeer agressief! Voorlopig zet ik dus de jongste in het kot (buiten) en de oudste laat ik rond huppelen in de tuin. De oudste snuffelt zich wel te pletter aan de kooi. Weet iemand wat te doen zodat deze twee zonder problemen of vechten vrij kunnen rondlopen in mijn tuin???...

Zal het beter gaan wanneer de jongste dezelfde grootte heeft? (binnen een maand schat ik) Is het dan te riskeren ze te laten 'uitvechten' wie de 'baas word van mijn tuin'...µ

Alle hulp is welkon ??? THX
Fons
Newbie
Newbie

Re: Wat te doen...

Berichtdoor JoBoris76 » wo aug 29, 2007 2:06 pm

Das een beetje zonde want 2 mannetjes gaan niet samen. Die gaan nl. vechten.

Ik ben dus bang dat het niet goed gaat komen.
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor ericardtje » za sep 01, 2007 9:08 pm

Mja ik heb zelf alleen maar ervaring met twee vrouwtjes samenbrengen...

Ik zat met een gelijkaardig leeftijdsverschil tussen mijn twee konijntjes.
De eerste keer dat ze elkaar zagen was heel gemoedelijk.  De oudste Joske draaide rondjes rond Juulleke onze nieuweling toen.  Eerst snuffelden ze enkel maar.

Maar na een poosje begonnen ze te vechten als ze samenzaten.  Ze vlogen elkaar in de haren, de konijnendons vloog in het rond en ze sproeiden urine lustig in het rond...
Ik haalde ze toen onmiddellijk uit elkaar, vooral omdat ik het niet kon aanzien dat ze elkaar zo in de haren vlogen.  Ik had schrik dat ze elkaar iets gingen aandoen.
Maar mijn vriend vond toen dat ik ze het moest laten uitvechten.  Dus zo gezegd, zo gedaan: Ze hebben het toen uitgevochten en sindsdien waren ze niet meer te scheiden van elkaar.
Het ging heel lang goed.
Ze vochten niet meer en in tegendeel: ze begonnen op een gegeven moment te sexen ipv te bekvechten.
Zo rond pasen van dit jaar werd dat sexen wel een echte obsessie en begonnen ze constant overal te plassen om hun territorium af te bakenen.  Daarom zitten ze sinds kort ook in een ren.
De laatste week zitten ze weer in een vreselijke bekvechtfase dus ik weet niet hoe het verder gaat gaan.

Dus zelfs als ze overeen komen na het uitvechten, moet je nog steeds op je hoede zijn want het kan nog altijd terug veranderen.
Hoewel ik zelf denk dat ze zoals wij, mensen, af en toe eens een periode minder overeen komen.

Naar mijn mening is het zeker de moeite waard om het te proberen, maar je moet er rekening mee houden dat het geen makkelijke opdracht zal worden.
Het kan bijvoorbeeld een duwtje in de rug zijn om ze samen te laten eten. Dat zou een band scheppen tussen konijntjes.

Veel succes ermee in ieder geval en hou ons op de hoogte hé! ;)
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Lilian » za sep 22, 2007 7:55 pm

2 Mannetjes samen is bijna een onbegonnen zaak hoor.
Ik zou ze zeker niet laten vechten,want ze kunnen echt heel erg lelijk pijn doen.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Keer terug naar Aanschaf