Het is heeel moeilijk om een tweede konijntje aan te schaffen en ze te laten overeen komen.
Ikzelf heb dit gedaan een paar jaar geleden. Mijn konijntje Joske had ik ook al een jaarke of twee, drie en heb er toen een tweede vrouwtje bijgehaald. Maar dat liep helemaal niet van een leien dakje.
Het eerste contact tussen de twee was wel vrij gemoedelijk, maar toen begonnen ze inderdaad te vechten en elkaar te bespringen om te bepalen wie de dominante van de twee zou worden. Dat ging zo ver dat ze over gingen plassen en ze vlogen elkaar in de haren tot de pluimen echt in het rond vlogen. Ik was zo bang dat ze elkaar iets gingen aandoen dat ik ze niet verder bij elkaar gezet heb dat eerste jaar. Ik heb zelfs even overwogen om voor Juulleke (het laatst bijgekomen konijntje) terug een nieuwe thuis te zoeken. Nu schaam ik mij daar wel over, maar toen zag ik echt geen andere oplossing.
Intussen had ik mijn vriend leren kennen en onder impuls van hem hebben we die twee meiden toch eens laten uitvechten (onder ons wakend oog en met pijn in mijn hart voor hoe ze met elkaar omgingen). Maar sindsdien zijn ze dus heel lief voor elkaar! Ze kruipen nu nog wel af en toe eens op elkaar maar dat is dat dan meer voor hun sexuele driften

Ik ben heel blij dat we toen doorgebeten hebben want nu komen ze over het algemeen wel overeen.
Heel af en toe hebben ze nog eens een ruzietje en dan laat ik ze eerst even doen, maar als ik merk dathet niet stopt zet ik ze apart tot het een beetje bekoeld is.
Ze hebben ook wel elk hun eigen hok waar ze plaats genoeg in hebben en hun eigen plekje waar de andere niet in mag komen.
Het kan dus zeker goed gaan twee konijntjes, maar het is wel riskant om er een tweede bij te zetten als het andere al een paar jaartjes ouder is.
De mijne zijn twee meisjes die niet gesteriliseerd zijn. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik wel wat geluk gehad heb dat ze het uiteindelijk met elkaar kunnen vinden.
Als ik het opnieuw moest doen zou ik twee konijntjes uit hetzelfde nest nemen ofzo. Twee nijntjes die even oud zijn enzo...
Ik heb geen spijt van mijn twee miekes hier, maar als je het toch waagt hou er dan rekening mee dat het veel tijd en geduld zal vergen...
Hou ons op de hoogte hé hoe het gaat en wat je beslist