franse hangoren en kippen...

Iedereen die overweegt om een konijntje in huis te nemen kan hier terecht met al zijn vragen.

franse hangoren en kippen...

Berichtdoor lemonfluffy » za jul 05, 2008 4:39 pm

hallo,

ik zou graag een franse hangoor willen aanschaffen, maar ik had eerst enkele vraagjes.

We hebben een zeer grote tuin en een deel daarvan is afgebakend voor onze 4 kippen (legkippen) + 1 haan. Is het nu mogelijk om de franse hangoor daarbij te zetten? Er is zeker voldoende ruimte en zeer groot kippenhok.... of is een apart kot beter??

Kunnen ze samenleven?

er loopt ook een kat inde buurt...kan dat kwaad voor het kijnijn?

Soms zijn er ook vrij grote ratten.... die worden aangetrokken door het kippen-eten..
Ooit heeft een rat een kleine kip doodgebeten.... kan de franse hangoor zch daartegen verzetten?

IK wou ook nog vragen ... het afgebakand gedeelte waar de kippen inzitten is omgeven met ijzerdaad dat dat juist boven de grond hangt...maar graaft de franse hangoor daar niet onder?? ik heb gelezen dat vrouwtjes franse hangoren meer graven dan mannetjes? is dat waar ?

ik kan altijd een foto bezorgen als dat voor meer duidelijkheid zou zorgen...

ik heb nog zoveel vragen....maar dit zijn zowat de belangrijkste...

jeal...voorlopig zonder konijn...
lemonfluffy
Newbie
Newbie

Re: franse hangoren en kippen...

Berichtdoor ericardtje » ma jul 07, 2008 8:55 am

Heyhey,

Ik denk wel dat kippen en konijnen samen kunnen gezet worden, maar heb er zelf geen ervaring mee aangezien mijn nijntjes binnen zitten...
Ik zou wel opteren voor een apart kot voor je konijntje binnen je ren, maar of dat echt noodzakelijk is weet ik niet.
Wat wel belangrijk is, is de omheining met kippengaas.  Elk konijn graaft graag.  Het ene al wat meer dan het andere, maar daar moet je toch echt wel je voorzieningen voor treffen anders is je konijntje wel eens een keertje riebedebie vrees ik!

Ivm katten: mijn konijntjes zijn doodsbang van katten, maar ik ken mensen die hun konijntjes en katten perfect laten samenzitten dus dat is waarschijnlijk kwestie van gewoon maken van jongs af aan voor de konijntjes!  Katten kunnen dan ook echt geen kwaad voor het konijntje.

Over ratten heb ik geen flauw idee hoe dat gaat...vallen die konijnen aan of niet?  Geen idee... Is er geen mogelijkheid het kippenhok volledig af te bakenen, ook langs de bovenzijde zodat er geen roofvogels of ratten meer bij kunnen?

Laat ons weten wat je beslist en hoe het loopt hé met je toekomstige nijntje!  ;)
Ben er heel benieuwd naar  :D
ericardtje
Administrator
Administrator

Keer terug naar Aanschaf