SOS Kleine katjes!

Iedereen die overweegt om een huisdier in huis te nemen kan hier terecht met al zijn vragen.

SOS Kleine katjes!

Berichtdoor ericardtje » zo apr 01, 2007 9:33 am

Een vriendin van mij liet weten dat ze iemand kent met een nestje van 4 jonge katjes.

De eigenares vindt geen nieuwe thuis voor deze beestjes en nu lopen de katjes het risico gedood te worden omdat ze geen nieuwe thuis vinden.

Dit is dus eigelijk een oproep om een nieuwe thuis te vinden voor deze katjes.  Anders gaan ze ze dood doen.  :(

Als er iemand interesse heeft om een katje te adopteren mag je mij een email of pm sturen, dan geef ik jullie de gegevens van de eigenaars.

Wat meer informatie over de katjes: de katjes zijn vorig weekend geboren (nu dus een week oud).  Het zijn gewone straatkatjes en er zijn twee wittekes en twee zwartekes.  Hieronder een fotootje van twee van de katjes.

groetjes Ericardtje

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ericardtje op zo apr 01, 2007 9:39 am, in totaal 1 keer bewerkt.
ericardtje
Administrator
Administrator

Re: SOS Kleine katjes!

Berichtdoor Sp00kJe » zo apr 01, 2007 9:45 am

En waarom moeten ze meteen dood als er niet direct een goede thuis voor gevonden wordt? Dit vind ik zoooooo zielig he! Die kleintjes hebben er niet om gevraagd geboren te worden, en omdat er dan niet genoeg belangstelling voor zou zijn, moeten ze maar dood :( Waarom laten mensen de dag van vandaag ook nog hun katten ongecastreerd en ongesteriliseerd buiten rondlopen? Omdat het geld kost als je ze wil laten helpen en het "maar" een kat is?? Dat vind ik dus echt onverantwoord, want er zijn al zoveel ongewenste katten tegenwoordig, en de asielen zitten vol met gedumpte beesten.
Sorry voor mijn misschien harde reactie, maar ik word hier gewoon echt woest van, als mensen zo met hun dieren omgaan. Het zijn geen gebruiksvoorwerpen, maar levende wezens!

Jammer genoeg zitten wij hier bomvol met alle huisdieren die we al hebben, want ik heb echt een zwak voor effen witte katten, en anders zou ik het sterk overwogen hebben om er eentje te redden. :(:(:(
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Lilian » zo apr 01, 2007 12:48 pm

Hhm je bent toch niet met onze voeten aan het rammelen hé.
Want wat is het vandaag voor een dag.
Precies 1 april.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

www.lilianskonijnen.web-log.nl

Minnie we zullen je nooit vergeten
Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor JoBoris76 » zo apr 01, 2007 2:39 pm

Sp00kJe schreef:En waarom moeten ze meteen dood als er niet direct een goede thuis voor gevonden wordt? Dit vind ik zoooooo zielig he! Die kleintjes hebben er niet om gevraagd geboren te worden, en omdat er dan niet genoeg belangstelling voor zou zijn, moeten ze maar dood :( Waarom laten mensen de dag van vandaag ook nog hun katten ongecastreerd en ongesteriliseerd buiten rondlopen? Omdat het geld kost als je ze wil laten helpen en het "maar" een kat is?? Dat vind ik dus echt onverantwoord, want er zijn al zoveel ongewenste katten tegenwoordig, en de asielen zitten vol met gedumpte beesten.
Sorry voor mijn misschien harde reactie, maar ik word hier gewoon echt woest van, als mensen zo met hun dieren omgaan. Het zijn geen gebruiksvoorwerpen, maar levende wezens!

Jammer genoeg zitten wij hier bomvol met alle huisdieren die we al hebben, want ik heb echt een zwak voor effen witte katten, en anders zou ik het sterk overwogen hebben om er eentje te redden. :(:(:(

Ik sluit me hierbij aan.
Afbeelding
JoBoris76
Full Member
Full Member

Berichtdoor ericardtje » zo apr 01, 2007 9:35 pm

Mja ik ken de juiste situatie van de katjes en hun baasjes niet echt maar ik vond het toch ook erg dat ze ze onmiddelijk wilden dooddoen.  Vandaar dat ik hier een oproep geplaatst heb, in de hoop deze schone jongskes toch nog te kunnen redden!  Maar het zal wel niet makkelijk zijn! :(

Dus als jullie nog mensen kennen die katjes willen...just call me!!!! ;)
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor ericardtje » zo apr 01, 2007 9:37 pm

Lilian schreef:Hhm je bent toch niet met onze voeten aan het rammelen hé.
Want wat is het vandaag voor een dag.
Precies 1 april.

Lilian, ik weet dat het 1 april is en ergens wou ik dat dit een aprilvis was, maar over zo'n ernstige dingen maak ik echt geen grapjes hoor...  Dus voor de duidelijkheid: dit is absoluut géén aprilgrap!! :-\
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Lilian » ma apr 02, 2007 8:18 am

Ik kon het me ook niet voorstellen.
Maar ik ben op deze altijd op mijn hoede.
Stel je voor dat ik helemaal ging meeleven en dan is het zover.
Dus sorry dat ik je niet geloofde.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Lilian » ma apr 02, 2007 8:26 am

En toch vind ik het raar,
kunnen ze ze dan niet naar een opvang doen ofzo.
Toch niet gelijk.....
Ik krijg het niet eens gezegd.
Arme moppies.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor Sp00kJe » ma apr 02, 2007 10:01 am

Lilian schreef:En toch vind ik het raar,
kunnen ze ze dan niet naar een opvang doen ofzo.
Toch niet gelijk.....
Ik krijg het niet eens gezegd.
Arme moppies.

Heel veel kleine katjes krijgen in de Belgische asielen direct een spuitje als ze binnenkomen. Vooral effen zwarte kittens, omdat die niet "populair" zijn momenteel. De asielen zitten immers overvol, en deze tijd van het jaar worden er zoveel kleine katjes geboren, dat ze toch niet allemaal een nieuwe thuis kunnen vinden :(
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Lilian » ma apr 02, 2007 2:48 pm

Wat erg.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding

Lilian
Hero Member
Hero Member

Berichtdoor ericardtje » ma apr 02, 2007 9:26 pm

mja het is erg hé maar het klopt wel echt wat karolien vertelt over onze asielen.  Das waarschijnlijk ook wat de eigenaars van de jonge katjes bedoelen en vandaar dat ik hier mijn oproep lanceer in de hoop er toch een paar te kunnen redden en een fijne thuis te kunnen geven...

btw: lilian: geen probleem hoor dat je mij niet volledig geloofde op 1 april.  Het is een riskante dag om je te laten beetnemen.  Ik ben ook altijd te vinden voor mopjes, maar serieuze dingen zoals dit gebruik ik niet als mislukte aprilvis  ;)
ericardtje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Sp00kJe » di apr 03, 2007 7:07 am

Tja, Pixel is eigenlijk ook op die manier bij ons terecht gekomen... Toen ze 6 weken oud was, werden zij en haar twee broertjes verstoten door de moederpoes, en moesten ze dus ook een nieuwe thuis krijgen of ze gingen naar het asiel. Wij waren toen net op zoek naar onze eerste kat, aangezien we gingen verhuizen en we er dan plaats voor hadden, dus heb ik haar in huis genomen. Haar twee broertjes hadden ook geluk en kregen ook nieuwe baasjes, dus zij zijn gelukkig niet naar het asiel moeten gaan. Maar ja... je kunt jammer genoeg ook niet alle dieren in de wereld redden natuurlijk... Al heb ik het soms toch moeilijk om nee te zeggen.
Sp00kJe
Sr. Member
Sr. Member

Berichtdoor Lilian » wo apr 04, 2007 6:59 am

Helaas niet nee,
hoe moeilijk het ook is.
Groetjes van Lilian
en de konijntjes

Afbeelding